ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:امام جمعه ابرکوه در خطبه های این هفته با گرامیداشت سالروز صدور فرمان حضرت امام (ره) برای تاسیس نهاد ارزشی سپاه پاسداران اظهار داشت:گرچه سپاه هویت نظامی دارد اما در ذات ماموریت سپاه، بعد نظامی یکی از ابعاد این نهاد است.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: سپاه پاسداران به جهت اینکه مجموعه ای تشکیل شده با هدف پاسداری از انقلاب اسلامی است و پاسداری از انقلاب صرفاً در جبهه نظامی نیست در ابعاد مختلف اعم از جبهه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با بدخواهان نظام و انقلاب مقابله می کند و در این راستا کارنامه ای درخشان از خود به جا گذاشته است.
وی همچنین با اشاره به سالروز انقلاب فرهنگی اظهار داشت:با توجه به این که بعد از انقلاب ضرورت و رمز تداوم انقلاب تغییر فرهنگ طاغوتی و جایگزینی فرهنگی اسلامی در جامعه احساس می شد امام راحل نیز با درایت به این نکته پی بردند و فرمان تشکیل شورای انقلاب فرهنگی صادر شد.
حسینی افزود: وظیفه این شورا ایجاد تحول در متون آموزشی مدارس و دانشگاهها، و آشناکردن دانش آموزان و دانشجویان با علوم و معارف اسلامی و ایجاد زمینه برای رشد شعور سیاسی و آگاهی اجتماعی آینده سازان  مملکت بود.
 گرامیداشت پنجم اردیبهشت سالروز واقعه طبس نیز از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه های این هفته نماز جمعه ابرکوه بود
امام جمعه ابرکوه در این باره اظهار داشت:صحرای طبس برای ما عنوان سرزمین سقوط آمریکا نام گرفته و مورد عنایت خدای متعال است، چون طی 3 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی دوبار پرنده های آهنین ابرهه زمان را زمین گیرکرده است.
وی همچنین یاد شهید منتظر قائم را نیز گرامی داشت.
حسینی همچنین با گرامیداشت شهادت حضرت زهر(س) اظهار داشت:باید با برنامه هائی وحدت آفرین مظلومیت آن حضرت را به نمایش بگذاریم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا